FYZIO & Sport

Všetci vieme, že fyzioterapia by nemala chýbať vo vrcholovom športe. Ale čo raz viac sa na fyzioterapeutov obracajú ľudia, ktorí športujú rekreačne. Či už máte nejaké zranenie, alebo chcete začať so športom, návšteva fyzioterapeuta je vždy veľkým prínosom. Nevyliečené zranenie môže veľakrát spôsobiť dlhodobé nepríjemnosti a návrat ku športu je potom oveľa ťažší. Z hľadiska fyzioterapie hovoríme o zmenách v svalovom systéme človeka. Aby telo chránilo zranenú lokalitu, začne používať úplne iné svaly, aby umožnilo čo najrýchlejšie hojenie. Tým zmení postupne zapájanie svalov a spustí zmeny v našom tele. Svaly, ktoré preberú funkciu za zranenú lokalitu, sa preťažia a vzniká svalová disbalancia. Zranenie nás síce prestane bolieť, ale systém v tele sa nezmenil. Myslíme si, že všetko je v poriadku, ale o pol roka príde ďalšie zranenie alebo napríklad zdanlivo jednoducho vyzerajúca bolesť krížov. A takýto stav si vyžaduje návštevu fyzioterapeuta. Ak ani tak okolnosti neriešime, nastanú trvalé zmeny aj v našom kostrosvalovom systéme a práca fyzioterapeuta bude o to ťažšia.

Máte svoj obľúbený šport, ale nemôžete ho robiť kvôli bolesti? Chcete sa čo najrýchlejšie zbaviť zranenia? Chcete začať aktívne športovať, ale neviete ako? Alebo ste aktívny športovec, ktorý chce zvýšiť svoj potenciál? Naši fyzioterapeuti vedia, ako by naše telo malo správne fungovať, a preto Vám vedia pomôcť pri každom probléme.

Chcem vedieť viac >
Fyzio & Sport

FYZIO & Bike

Jeden z prvých športov, ktorý nás naši rodičia naučili je bicyklovanie. Väčšina z nás bicyklovať vie. Vieme ale, či máme správne nastavený posed na bicykli? Či bicyklujeme správne? Alebo ako sa vyvarovať zraneniam, ktoré pramenia zo zlého nastavenia bicykla? Bicyklovanie je jeden z najzdravších športov. Pokiaľ ale nevieme ako máme správne na bicykli sedieť, môžu sa nám časom ozvať nejaké tie bolesti. Najčastejšie sa jedná o bolesť v krížoch, krčnej chrbtice a šije alebo bolesti kolien, ktoré môžu prameniť zo zlého nastavenia posedu alebo zlej geometrie bicykla. Naši terapeuti myslia aj na tieto maličkosti a preto si u nás môžete dať nastaviť posed na bicykli aby ste športovali zdravšie. Pre profesionálnych cyklistov náš tím ponúka dokonalú diagnostiku pohybu a vytvorenie kompenzačných cvičení. Súčasťou našej diagnostiky je samozrejme profesionálny trenažér, kde sa upevní Váš bicykel a terapeut robí diagnostiku priamo na Vašom stroji.

FYZIO & Run + Walk

Beh je masový šport. Behá každý, pretože nevyžaduje veľkú časovú náročnosť. Jediné čo tento šport vyžaduje je odhodlať sa a vybehnúť niekde do prírody. No nie je to celkom tak. Existuje množstvo názorov a literatúry o správnej technike behu, správnej obuvi, dĺžke behu, vzdialenosti, strečingu a pod. Ak chcete začať behať, nestačí si iba obuť tenisky a ísť. Pri zlej príprave na beh či rýchlu chôdzu je veľmi častá bolesť kolien, členkov, achiloviek a spodnej časti chrbta. Telo sa po čase začne sťažovať na zle vybranú obuv, na zlú techniku odrazu a dopadu či na oslabené určité svalové skupiny. Pokiaľ nezaradíte do svojho tréningu strečing a dôkladnú rozcvičku, hamstringy sa po čase skrátia a ozve sa bolesť v krížoch či bedrových kĺboch. Pri zle vybranej obuvi a nedôslednej príprave na beh sa po čase začnú objavovať bolesti piet či achilovej šľachy. Naši fyzioterapeuti neriešia len prípravu na beh, ale aj liečbu častých zranení a bolestí. Pre bežcov ale aj nebežcov ponúkame prevratnú dynamickú diagnostiku chodidla v kombinácii s videoanalýzou pohybu priamo na bežeckom páse. Takýto druh vyšetrenia ponúkame ako jediný na Slovensku! Náš tím bežeckých a kondičných trénerov Vás dokáže pripraviť priamo v teréne. Samozrejmosťou je komunikácia trénera a fyzioterapeuta.

FYZIO & Swim

Plávanie je zdanlivo jednoduchý šport. Plávať vie takmer každý. Otázkou je ako a prečo plávať? Na Slovensku je známe porekadlo: „bolí ťa chrbát, plávaj!!!“. Počujeme ju všade, z úst našich starých mám, kamarátov, známych ale bohužiaľ aj doktorov. Fakt je ten, že malé percento z nás ovláda plavecký štýl, ktorým by sme si pomohli zbaviť sa bolestí chrbta prípadne aj zvýšiť kondíciu. Je pravda, že pohyb vo vodnom prostredí je vhodný pre všetky vekové kategórie, ale treba poznamenať, že plávanie by sme mali využívať ako kompenzačný šport pri našom prioritnom športe. Pokiaľ nás bolia kríže a vieme plávať len prsia, tak sa náš problém určite nevyrieši. Veľkému percentu z nás ale plávanie zdanlivo pomôže. Je to tým, že sme telo prinútili k pohybu. Pokiaľ sa chceme plávaniu venovať, treba vyhľadať odborníka, inštruktora plávania, ktorý nám pomôže zlepšiť náš obľúbený plavecký štýl. Plávanie nie je všeliek. Je však vhodným športom pre deti vo vývoji, pretože ich telo núti zapájať rôzne svalové zreťazenia a svalové skupiny. Na telo nie je vyvíjaný tlak pri dopadoch či doskokoch, preto sú šetrené kĺby a chrbtica.

FYZIO & Golf

Golf je v súčasnej dobe veľmi populárny. Na golfe je najdôležitejšie naučiť sa techniku a ak rozmýšľate nad tým, že začnete intenzívnejšie hrať, mali by ste sa naň aj dobre pripraviť. Nakoľko golf je rotačný šport, najviac namáhanou časťou tela sú kríže a kolená. Pri golfe je vhodné dobre si vybudovať svalový korzet v oblasti trupu a brucha, ktorý bude neskôr zvládať veľké množstvo rotačných pohybov. Na druhej strane je golf jednostranný šport, čo je veľmi nevhodné pre tých, ktorí majú alebo mali problémy s pohybovým aparátom. Pri intenzívnej hre golfu je potrebné cvičiť špecifické kompenzačné cvičenia a tesne pred hrou je dôležité dokonalé zahriatie aby nedošlo k seknutiu. Náš tím Vám po dôkladnej videodiagnostikej zanalyzuje pohyb, vysvetlí a určí tréningový plán, ktorý Vám pomôže pri zlepšení golfového švihu, presnosti úderu a dĺžky rán. Taktiež vypracuje program na kompenzačné cvičenia, ktoré klient vykonáva sám v posilňovni alebo doma. Samozrejmosťou je komunikácia našich fyzioterapeutov s Vašim trénerom prípadne Vám ponúkame spoluprácu nášho profesionálneho PGA trénera.

FYZIO & Ski

Lyžovanie, bežkovanie, skialp alebo freeride sú najobľúbenejšie zimné športy. Keďže tieto robíme v priemere len 3-4 mesiace v roku, dôležitá je ich letná príprava. Ak sa po celom lete ničnerobenia vyberieme na lyže, je takmer 100%-ná pravdepodobnosť, že si spôsobíme zranenie. Najčastejšie zranenia sú roztrhnutý predný skrížený väz, natrhnutý stehenný sval či zlomenina (únavová, špirálovitá,…). Na zvládnutie lyžovania veľmi pomáhajú cielené cviky na posilnenie stehenného svalstva. Dokonalou letnou prípravou na lyže je práve bicyklovanie prípadne beh či fitness. Okrem skvelej kondície a následnej radosti so športu tým chránime naše kolená pred zranením. Môžeme si dovoliť jazdiť s väčšou istotou a ľahkosťou. Pripravujeme pre Vás zimný blog, kde si budete môcť prečítať všetky informácie o výbere typu lyží, lyžiarok, oblečenia a doplnkov a diskutovať s odborníkmi (inštruktormi, trénermi a fyzioterapeutmi).

FYZIO & Kite + Wake + Surf

Kiteboarding, windsurfing a surfing v našej zemepisnej polohe robí veľmi málo ľudí, pretože je potrebné za týmto športom veľa cestovať. Čo sa ale nedávno stalo veľmi atraktívnym športom je wakeboarding. Budujú sa wake centrá takmer na každom jazere. Ak jazdíme na waku, je dôležitá správna príprava na sezónu. V tomto prípade sa náš fyzioterapeut venuje vytvoreniu súboru prípravných cvičení, ktorými si jazdec dokáže pripraviť svalové skupiny na zaťaženie počas sezóny. Medzi časté problémy patria bolesti krčnej chrbtice, či už spôsobené pádmi alebo stálym ťahom cez horné končatiny. Wakeboarding na rozdiel predtým spomínaných športov, je jediným športom, kde je potrebné stále držať bar (hrazdu) v rukách, čím sa diametrálne líšia sily sprevádzané jazdou. Najčastejšie sú zranenia kolien, ramien, krížov a krčnej chrbtice. Náš komplexný systém zahŕňa aj ponuku aktívnych bandáží spoločnosti Bauerfeind, ktoré sú vhodné aj do vodného prostredia.

FYZIO & Ball

Všetky loptové športy majú základ v atletickej príprave, koordinačných cvičeniach a cvičeniach venovaným na akceleráciu a deceleráciu pohybu. Tieto športy sú preto veľmi náročné na váhonosné kĺby a sily, ktoré pôsobia pri prudkom zrýchlení a spomalení pohybu sa prenášajú do celého tela, preto je nutná celostná príprava športovca. Prípravné kompenzačné a strečingové cvičenia priamo závisia od druhu športu. Či je to futbal, basketbal, volejbal, hádzaná. Každý šport má svoje nástrahy, ktoré sme schopní diagnostikovať a následne liečiť. Pri stranovej záťaži na chodidlá sú vyvíjané sily, ktoré sa dajú ovplyvniť korekciou vložky alebo obuvi. Veľmi dôležitá je diagnostika svalových zreťazení a ich následné ovplyvnenie terapiou pri zistení disbalancie.

FYZIO & Tennis

Tenis je fyzicky, technicky a kondične veľmi náročný šport. Je to šport výbušný, ktorý je založený na rýchlom striedaní rôznych pohybov. Zapojený je celý pohybový aparát, preto je pred hrou nevyhnutné dokonalé zahriatie svalov. Pri tenise registrujeme najčastejšie zranenia členkov, kolien, ramien či zápästí. Hrozia inverzné poškodenia, natiahnutia, natrhnutia až roztrhnutia šliach a väzov. Hrozí preťaženie väzov v ramene či zápästí. Pri tenise je častý pohyb do strán, kde je kladený veľký nárok na stabilizátory bedrových kĺbov, kolien a členkov. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, tenis je jednostranný šport. Namáhaná je najmä forehandová strana, kedy 80% úderov hráme prevažne jednou stranou. Väčšina profesionálnych tenistov má viditeľne menšiu backhandovú stranu tela. Vzniká tu veľká disbalancia v svalovom systéme a naše telo sa nevie brániť. Tenisti by mali cvičiť cielené kompenzačné cviky práve na oslabené partie. Na elimináciu tejto disbalancie naši fyzioterapeuti využívajú najčastejšie Redcord® System.