FYZIO KLINIK

Mlynské nivy 61/A, 821 05 Bratislava
August 24, 2020 / Fyzioterapia a šport

Ako to celé začalo?

Bežecké tréningy sme na našej klinike spustili na začiatku marca. Chceli sme takto odštartovať jarnú časť prípravy bežcov, ktorí práve v tomto čase začínajúcich teplejších a predlžujúcich sa dní vyťahujú svoje bežecké oblečenie a vybiehajú ladiť formu na novú sezónu. Je pravda, že svetlejších  a teplejších dní sme si prvé týždne tréningov veľa neužili, nakoľko sme naše tréningy začínali pri západe slnka o 17-tej podvečer. Avšak, kto nerád beháva večer a za tmy, mal možnosť si privstať a raz za týždeň si zabehať namiesto raňajok pri vychádzajúcom slnku už o 7-mej ráno.

Po dvoch týždňoch však prišla pandémia koronavírusom COVID 19  a to bola STOPka pre naše bežecké tréningy a jarnú prípravu. Takmer jeden a pol mesiaca sme pokračovali v behaní len individuálne, prípadne sme si od behu (aj nedobrovoľne) oddýchli a opäť sa spoločne stretli na tréningu až koncom apríla. Upravili sme harmonogram tréningov a začali ,,makať“ o to odhodlanejšie.

Ako naše tréningy prebiehajú?

Naše tréningy vieme rozdeliť na tri základné tipy:  silový, vytrvalostný a rýchlostný.

Silový tréning najčastejšie pozostáva z menšieho počtu nabehaných kilometrov a posilňovania celého tela za pomoci vlastnej váhy a pomôcok na našej klinike. Venujeme sa taktiež rozvoju koordinácie a stability, s ktorými, ako sme sa presvedčili, majú bežci často nemalé problémy ☺ (ale aspoň je čo zlepšovať a tešiť sa z pokroku). Pri tomto type bežeckého tréningu jeho prevažnú časť trávime priamo na klinike v telocvični a tak nás nezaskočí ani horšie počasie.

Vytrvalostný tréning je v našom ponímaní viac-menej súvislý beh do vzdialenosti približne 10 km v miernom tempe. Pre začiatočníka to môže byť veľký strašiak, avšak, ako sme sa už po pár tréningoch presvedčili na vlastnej koži, zvládnuť sa to dá. Ako odmena po takomto výkone, okrem dobrého pocitu a boľavých nôh, je aj pochvala od „chytrých“ hodiniek (aj trénera) za prekonanie doterajšieho rekordu, prípadne odporúčanie na displeji športtestera dopriať si 3 dni voľna ☺.

Rýchlostný tréning zvykneme odbiť najčastejšie na bežeckom ovále alebo v parku, aby si každý bežec mohol nastaviť vlastné tempo a nevzdialil sa ostatným bežcom a trénerovi z dohľadu. A ako už samotný názov napovedá, zvykneme ísť rýchlo, to znamená, na doraz ☺. Netreba sa však báť, lebo kilometrov pri takomto tréningu nenabeháme veľa a vždy je počas výklusu čas na to, aby sa naše tepy upokojili a klesli na prijateľnú úroveň.

Spoločným znakom každého nášho tréningu je dynamická rozcvička a bežecká abeceda, pri ktorej je stále čo zlepšovať. Ak sa nám podarí dodržať harmonogram tréningu (čo sa vo väčšine prípadov darí) stíhame sa po behu ponaťahovať pri statickom strečingu a prediskutovať, čo nás čaká na budúcom tréningu. To všetko ,,zmakneme“ presne  za 1,5 hodiny.

Kde najčastejšie behávame?

Každý tréning sa začína  na našej klinike, ktorá  poskytuje zázemie na prezlečenie sa a sprchu, bezpečné uloženie vecí, či zaparkovanie auta alebo bicykla. Následne klusom smerujeme buď k bežeckému oválu pri OC Retro, do parku Andreja Hlinku alebo parku Jama, k jazeru Štrkovec, prípadne na hrádzu a do lesíka pri Dunaji. Každá z lokalít je vhodná pre určitý typ tréningu, tak napríklad za rozvojom rýchlosti smerujeme na bežecký ovál, za rozvojom vytrvalosti na hrádzu a pochopiteľne na klinike zostaneme posilňovať svoje telo.

Pre koho sú tréningy určené?

Nediskriminujeme nikoho ☺. Či už s nami beháva školopovinné dieťa alebo dámy po päťdesiatke, určite sa nájde miesto aj pre ďalších záujemcov. Jedinou podmienkou je mať už aspoň nejaký kondičný základ, to znamená, keď si trúfnete súvisle odbehnúť aspoň dva kilometre. Ak to zvládnete, potom zvládnete aj náš tréning. Určite to nebude zo začiatku ľahké, ale stojí za to prekonať svoje doterajšie limity (a že sme ich už pár s našimi bežcami prekonali!). O tom, či na daný tréning prídete, sa rozhodnete sami na základe dopredu zverejneného harmonogramu behov vo Facebookovej skupine ,,Bežecké tréningy s FYZIO KLINIK“. Požiadajte o pridanie do skupiny a dozviete sa viac. V skupine zároveň zverejňujeme fotky z tréningov, zaujímavé články a inšpiratívne videá súvisiace s behom.

Koľko bežcov sa na tréningoch zúčastňuje?

Počet záujemcov na jedného trénera je približne 10 ľudí. Maximálny počet  bežcov na tréningu je 20, aby sme zachovali kvalitu tréningu. Aktuálne beháme v počte približne 5 bežcov, no stalo sa nám, že sme už behali aj ,,jeden na jedného“ a zo skupinového tréningu sa stal individuálny ☺. Takže voľné miesta pre nových členov stále máme! Nemusíte mať obavy!

Kde a ako sa na tréning prihlásite a koľko vás to bude stáť?

Od septembra behávame trikrát v týždni (PO, STR, PIA).  Prihlásiť sa môžete online cez našu aplikáciu v sekcii ,,skupinové cvičenia“ alebo telefonicky či osobne priamo na recepcii. Dokonca, aj keď prídete 5 minút pred štartom, určite vás zoberieme na tréning. Cena našich bežeckých tréningov je 5 eur a v prípade, že máte záujem o ešte výhodnejšiu cenu, máme v ponuke aj tri bežecké balíčky, vďaka ktorým je cena za tréning ešte nižšia.

Tešíme sa na vás na najbližšom Bežeckom tréningu s FYZIO KLINIK!

Galéria

Komentáre