FYZIO KLINIK

Mlynské nivy 61/A, 821 05 Bratislava
Máj 27, 2020 / Fyzioterapia a šport

Stick Mobility je systém, ktorý umožňuje zvýšiť rozsah pohybu a zlepšiť schopnosť neuromuskulárneho uvedomenia. Jedná sa o nový systém, ktorý používa pružnú tyč ako nástroj pre zvýšenie funkčného rozsahu pohybu, sily celého tela, správneho držania tela, stability a schopnosti lepšie si uvedomovať vlastné telo. 

 

Pre koho je vhodné cvičenie Stick Mobility? 

 

Koncept tohto cvičenia je vhodný pre takmer každého jedinca, ktorý sa má chuť hýbať a chce vyskúšať niečo nové. Veľkou výhodou cvičenia Stick Mobility je, že sa dá priamo preniesť do športového výkonu rovnako ako aj do každodenného života, čím pozitívne ovplyvňuje jeho kvalitu. Stick Mobility môžete využiť ako súčasť vášho tréningu alebo ako samostatný tréningový program. Jedná sa o systém, ktorý dokáže doplniť akýkoľvek tréningový systém, ktorému sa venujete.   

 

Aké sú výhody cvičenia Stick Mobility?

-flexibilita,

-sila,

-statické, dynamické a isometrické natiahnutie,

-rotačné preťaženie,

 

Na aké princípy sa zameriava Stick Mobility? 

1. Stabilita, 

2. Spätná väzba, ktorú nám telo ponúkne, 

3. Iradiácia, 

4. Izometria, 

5. Koordinácia.

 

Kedy je vhodné použiť Stick Mobility ? 

 

  • Mobilizácia kĺbov cviky pre zlepšenie mobility kĺbov sú dôležité nielen pre športovcov, ale aj  pre bežných ľudí, ktorí potrebujú získať stratenú mobilitu kĺbov a tým zabezpečiť efektívnejší a lepší pohyb.
  • Flow: cvičenie môžete integrovať do vašej každodennej rutiny vo forme rozcvičky alebo ako zotavenie po tréningu.  
  • Hlboké natiahnutie: poskytne väčší rozsah pohybu pre vašu silu.
  • Pozičná izometria: zlepší vaše maximálne izometricke úsilie vo vašom tréningu.  

 

Čo potrebujem a kedy začať ?

 

Pre začiatok s cvičením vám netreba nič. Bude stačiť dobrá nálada a chuť si dobre zacvičiť. Pritom aj spoznáte niečo nové. Cvičí sa naboso a tyč vám požičia certifikovaný tréner alebo fyzioterapeut.  Pri cvičení Stick Mobility sa zapotíte rovnako ako keby ste išli behať alebo dvíhali činky vo fitku. A možno aj o niečo viac. 

Galéria