Jún 10, 2020 / Fyzioterapia a šport

Fazer je priekopník medzi nástrojmi na fasciálnu terapiu v Európe. Je vyvinutý na základe aktuálneho klinického výskumu a používajú ho odborníci na terapiu fascií.

Čo sú fascie?

Fascie sú neoddeliteľnou oporou pre svalový, nervový, cievny a lymfatický systém. Sú zodpovedné za tvar tela, určujú umiestnenie orgánov či ich ochranu. Fascie obalujú aj svaly, v tom prípade hovoríme o fasciách ktoré sa nachádzajú tesne pod kožou. Stuhnutie fascií negatívne vplýva na celé telo a narúša funkciu jednotlivých orgánov, svalov, kĺbov, šliach, krvného a lymfatického systému. (Čo sú fascie a všetko o nich sa dozviete TU: https://fyzioklinik.sk/clanok/co-je-to-fascia-ako-presne-v-nasom-tele-funguje)

Uvoľnenie fascií pomôckou Fazer

A práve na uvoľnenie týchto fascií využívame špeciálne pomôcky ako napríklad Fazer. Fazerom masírujeme fascie stuhnutých svalov čo na začiatku môže byť aj bolestivé, ale napokon bolesť pominie a môžeme pozorovať zníženie napätia v svale, či zvýšenú elasticitu jeho fascie. Je dôležité spomenúť, že intenzita tlaku “až do bolesti“ počas manipulácie s Fazerom nie je vôbec nutná. Je optimálne voliť konštantný a rovnomerný tlak namiesto silného tlačenia a spôsobovania veľkej bolesti. Malo by to tak byť predovšetkým preto, že proces uvoľnenia je riadený centrálnym nervovým systémom. Práve ten sprostredkováva pocit uvoľnenia a menšej bolesti po aplikácii fasciálnych techník, napríklad pomocou Fazeru. Preto je dôležité, aby terapiu vykonával odborník, keďže je nutné pochopenie fungovania fasciálneho uvoľnenia cz neurologickú komunikáciu, aby bol vyťažený maximálne možný efekt z tohto druhu terapie.

Aký Fazer používame?

Fazer prístrojov je viacero druhov, sú vyrobené v Švajčiarsku z najkvalitnejšej chirurgickej ocele, rýchlo a jednoducho sa s nimi manipuluje a vďaka nim sa dá dosiahnuť vynikajúcich terapeutických výsledkov v krátkom čase. Manipulácia s Fazerom je bezpečná a neinvazívna. Využívajú ho atléti a športovci po celom svete.

Aké sú najdôležitejšie účinky terapie s Fazerom?

• Analgézia
  • Mobilizácia
  • Aktivácia metabolizmu
  • Rehydratácia