VZDELÁVANIE REGISTRUJTE SA NA KURZ VIAC INFO
BOLESTI DRIEKOVEJ CHRBTICE
Máj 31, 2021 / Blog / Príbehy klientov

BOLESTI DRIEKOVEJ CHRBTICE

Bolesti chrbtice sa v dnešnej dobe považujú za civilizačné ochorenie.

Bolesti chrbtice sa v dnešnej dobe považujú za civilizačné ochorenie. Dôvodov a kombinácii faktorov, ktoré na bolesť vplývajú, je mnoho. Či už je dôvodom pasívny spôsob života, alebo naopak aktívny, ktorým však organizmus v určitej miere preťažujeme. Cieľ je vždy jasný – úľava od bolesti a zvýšenie kvality života.

DÔVODY VZNIKU PROBLÉMU

Pán Vladimír je príkladom klienta s výraznými bolesťami chrbtice. ,,Seklo“ ho viackrát tak, že bol vyradený z bežného života. Aktívny beh, jóga, bicykel, práce na chalupe, sedavé zamestnanie a poškodené platničky mu spôsobili bolesť, ktorá ho priviedla do FYZIO KLINIK. Úľavu od bolesti pociťoval pri vytočení boku do strany. Dlhodobý posun panvy do strany a následné celé vyosenie ťažiska do strany, a do predklonu, zavinilo jeho celkové nesprávne postavenie tela.

CIEĽ JE CESTA

Našim cieľom bol návrat do aktívneho života bez bolesti a obmedzení. Pán Vladimír absolvoval vstupné kineziologické vyšetrenie, na základe ktorého sme vytvorili rehabilitačný plán. Ten navrhujeme individuálne pre každého klienta. Na začiatku sme pracovali na úľave od bolesti manuálnymi terapiami. Využívali sme najmä mäkké techniky, neutrálny strečing, uvoľnenie zatuhnutých svalov, v spojení s fyzikálnou terapiou.

Následne sme začali s cvičením, kde bolo cieľom odstránenie svalových dysbalancií, ktoré bolesti predtým prehlbovali. Využívali sme cvičenie s rôznymi pomôckami, prvky konceptu DNS, Redcord ai.

Precvičovali sme stratené a zabudnuté základné pohyby v chrbtici, pracovali sme tiež na rozmobilizovaní panvy, vytvorení ideálneho vnútro brušného tlaku a správnom dýchaní, ktoré odľahčuje tlak z chrbtice. Týmto sme zabezpečili lepšie zapájanie hlbokého stabilizačného systému – CORE svalov.

Úľava od bolesti sa dostavila, okrem vyššie spomenutého, aj vďaka tomu, že Vladimír pravidelne navštevuje naše Spinálne centrum. Cvičením na špeciálnych strojoch podľa presných špecifikácií tela sme zabezpečili hlavne: mobilizovanie panvy do nedominantných smerov a vyrovnanie svalovej dysbalancie.

CESTA JE CIEĽ

Dnes sme v štádiu, kedy Vladimír pravidelne navštevuje Spinálne centrum. V ňom chrbticu rozvíja už rovnomerne. Cvičenia sme posunuli i do fitness centra, kde momentálne pracujeme na silovom tréningu, ktorý je podľa výskumov výborným spôsobom ako zvýšiť posturálnu stabilitu tela.

Autori FYZIO článku: fyzioterapeuti Miroslava Patschová & Marek Adamík

bolest-driekovej-chrbtice-1